loading...
دانلود بازی موبایل -لابی چت- چت لابی .وبلاگ چت روم
حسام عطایی بازدید : 315 سه شنبه 12 دی 1391 نظرات (0)

 


سرانجام برنامه طراحی شده مسیریاب گوگل برای سیستم‌های عامل‌ iOS در دسترس همگان قرار گرفت. شما می‌ توانید این نرم‌افزار را به صورت رایگان از روی Apple Store دانلود کنید تا به تمام مشکلات نرم‌افزار نقشه‌ یاب اپل که روی گوشی‌ تان نصب کرده‌اید، پایان دهید.

خبر جالب توجه دیگر درباره این نرم‌افزار قابلیت مسیریابی turn by turn آن است که قابلیتی جدید و فوق هوشمند به شمار می‌آید. حدود چند ماه‌ می‌ شود که کمپانی اپل نقشه یاب مخصوص خود را از طریق سیستم عامل Ios6 وارد بازار کرده است. براساس گفته‌های مدیرعامل اپل این برنامه قابلیت کار از طریق صدا، مسیر یابی turn by turn را به همراه دارد، ولی در واقعیت قابلیت‌ های این برنامه چندان که باید به مرحله عمل نرسیده است. به همین منظور گوگل با صرف پول و وقت بسیار توانست تمام نقاط ضعف این برنامه را رفع کند که مورد توجه کاربران بیشتری قرار گرفت.

در ادامه مطلب با پارازیت همراه باشید

در این قسمت به بررسی و مقایسه صفحه ظاهری هر دو برنامه و چگونگی طراحی آنها می‌ پردازیم. برنامه طراحی شده توسط گوگل دارای صفحه‌ای بسیار زیبا و دقیق است. هیچ دکمه اضافی در آن قرار داده نشده و از تک تک قسمت‌ های صفحه نمایش این برنامه به‌ طور مناسبی استفاده شده است. به‌ طور مثال اگر مکان خاصی را انتخاب کنید با بالا آوردن صفحه از قسمت پایین، ریز اطلاعات مربوط به آدرس، شماره تماس و دیگر اطلاعات این چنینی در دسترستان قرار می‌ گیرد. اما در برنامه طراحی شده توسط اپل نه‌ تنها هیچ‌ کدام از این ریز اطلاعات در اختیارتان قرار نمی‌ گیرند، بلکه از طریق لمس جزئی صفحه نیز نمی‌ توانید هیچ یک از مکان‌های مورد نظرتان را پیدا کنید.

یکی دیگر از مشخصه‌های بسیار مهم در زمینه نرم‌افزار‌های مسیریاب، قابلیت جستجوی طراحی‌ شده برای آنهاست. این قابلیت برای برنامه گوگل بسیار پیشرفته‌تر از نرم‌افزار طراحی شده اپل است. به‌طور مثال با انجام جستجویی مشابه روی هر دو نرم‌افزار مشاهده می‌شود که برنامه گوگل بدون ذره‌ای تاخیر تا ریزترین اطلاعات مربوط به آن محل را در برابر دیدگانتان قرار می‌دهد؛ این در حالی است که در نرم‌افزار اپل چنین آدرسی از زاویه بسیار دورتر و با دقت کمتری نمایش داده می‌شود.
به همین دلیل چنانچه می‌ خواهید مکان مورد نظرتان را روی جستجوگر اپل پیدا کنید، باید در نظر داشته باشید این نرم‌افزار دارای الگوریتمی بسیار متفاوت‌ تر از گوگل است. برای جستجویی سریع در نرم‌افزار اپل بهتر است اسم مکان مورد نظر را با دقت بیشتری تایپ کنید. در غیر اینصورت، این جستجوگر گزینه «پیدا نشد» را در برابر دیدگانتان نمایش خواهد داد.

علاوه بر اینها، گزینه‌ای با نام نظرات کاربران وجود دارد که به شما کمک می‌ کند نتایج بهتری از جستجوی خود بگیرید و هر آنچه را می‌خواهید مشاهده کنید؛ زیرا در برخی موارد شما می‌توانید از میان نظرات کاربران دیگر، آدرس مکان‌های جدیدتری را پیدا کنید. البته نرم‌افزار‌های نقشه‌ یاب در همه جا کارایی لازم را ندارد و فقط در برخی کشورها همچون آمریکا می‌ تواند نتایج فوق‌العاده‌ای را در اختیارتان قرار دهد. از طرف دیگر، نرم‌افزار گوگل از چنین قابلیت فوق‌العاده‌ای همانند اپل برخوردار نیست؛ زیرا در این برنامه شما نمی‌ توانید به هیچ یک از این ریز اطلاعات مربوط به نظرات کاربران دسترسی پیدا کنید.

یکی از مهم‌ ترین تفاوت‌ چنین برنامه‌هایی با نرم‌افزارهای مشابه در قابلیت دریافت صداست؛ زیرا در صورتی که برنامه مسیریاب شما بتواند مسیر درست را برایتان بازگو کند، شما به آسانی به سمت آدرس مورد نظر می‌روید. هر دو نرم‌افزار گوگل و اپل دارای برنامه مسیریاب صوتی بسیار هوشمندی است که ازطریق صدا به شما نشان می‌دهند جهت حرکت به کدام سمت درست است. تنها تفاوت این دو برنامه در ظاهر طراحی شده برای آنهاست. برای مثال طراحی ظاهر کلید‌ها و پیدا کردن مسیر در این دو نرم‌افزار با هم تفاوت دارد. با این حال، نقشه بسیار دقیق برنامه گوگل باعث شده این برنامه نسبت به رقیبش برتری بیشتری داشته باشد.
تمام قابلیت‌ هایی که تا به اینجا بررسی کردیم جزو نکات مثبت هر دوی این نرم‌افزارها بود. البته اپل و گوگل به‌ دنبال افزودن اطلاعات بیشتری به برنامه‌هایشان هستند. به‌طور مثال، نقشه‌ یاب اپل دارای قابلیت نمایش تصاویر از زاویه دید سه‌ بعدی است، این تصاویر همانند مشاهده تصاویر از طریق بالگردی است که در ارتفاع کمی از سطح زمین قرار گرفته است. این در حالی است که نقشه‌ یاب گوگل چنین قابلیتی را ندارد، این نقشه‌یاب مسیر‌ها را از طریق زاویه دید خیابان‌ها نمایش می‌دهد. هر چند چنین قابلیتی بسیار نتیجه‌بخش‌ تر از نمایش تصاویر از زاویه‌های دیگر است

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت همه بازدیدکنندگان محترم وبلاگ بزرگ پارازیت! از بازدید شما متشکرم! پارازیت هر روزه از سایتهای موبایلی معتبر همچون "جی اس ام،نارنجی،موبایلستان،فارنت،موبنا،ورد آی تی،گوشی شاپ و خبر.آی تی" آپدیت میشود و روزانه بیش از 30 مطلب جدید در این وبلاگ ارسال میگردد! دوستان محترم برای راحتی کار خودتان،لطفا در پارازیت ثبت نام کرده و به دلیل ازدیاد مطالب بهتر است از قسمت موضوعات،موضوع مورد نظر خود را انتخاب کنیند تا راحتتر به نتیجه خود دست یابید! امیدوارم لحظات خوبی را در پارازیت داشته باشید!
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    برند محبوب موبایل شما کدام است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1249
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 137
  • آی پی امروز : 29
  • آی پی دیروز : 314
  • بازدید امروز : 85
  • باردید دیروز : 945
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 85
  • بازدید ماه : 13,246
  • بازدید سال : 77,507
  • بازدید کلی : 661,313