loading...
دانلود بازی موبایل -لابی چت- چت لابی .وبلاگ چت روم
حسام عطایی بازدید : 253 یکشنبه 17 دی 1391 نظرات (0)

در حال حاضر اکوسیستم گوشی های موبایل توسط دو شرکت کاملا متفاوت و البته دو سیستم عامل متفاوت اداره میشود.در این هیاهو گوشی های هوشمند با سیستم عامل اوبونتو از راه رسیده اند.به نظر شما این سیستم عامل جایی در بین این هیاهوی پیچیده سیستم عامل ها به دست خواهد آورد؟

 

در ادامه مطلب با پارازیت همراه باشید

از یک طرف ما اپل را داریم شرکتی که از سال ها پیش تولید سیستم عامل برای گوشی های هوشمند خود را آغاز کرده است. از طرف دیگر گوگل غول موتورهای جست و جو را در پیش داریم که با تولید سیستم عامل آندروید انقلابی در عرصه سیستم عامل ها ایجاد کرد.که هم اکنون به عنوان پرچدار این رقابت در رتبه قابل توجه بالاتری نسبت به دیگر رقبا قرار دارد.


Ubuntu یک سیستم عامل کامپیوتری مبتنی بر لینوکس است که از شهرت زیادی هم در دنیای سیستم عامل های کامپیوتری برخوردار است .حال شرکت سازنده آن یعنی Canonical قصد ارائه این سیستم عامل برای کاربران با همان تجربه محاسباتی است خواه این پلتفرم کامپیوتر باشد خواه گوشی هوشمند تبلت یا یک تلوزیون.

به نظر شما کدام شرکت قصد پیاده سازی این سیستم عامل را روی گوشی هوشمند خود دارد؟ احتمال دارد سامسونگ ال جی یا شایدم سونی باشد اما اپل یا موتورلا نمی تواند باشد.نظر شما چیست؟

خبر خوب اینکه هر یک از گوشی های آندرویدی شما می تواند به یک پلتفرم اوبونتو تبدیل شود.این به این معناست که کاربران دو آتیشه سیستم عامل آندروید که قصد سفارشی کردن پلتفرم خود را دارند قطعا این سیستم عامل متن باز را روی دستگاه خود امتحان خواهند کرد.البته این به این معنا نیست که که کاربران اوبونتو را روی آندروید نصب کنند .اوبونتو یک برنامه برای سیستم عامل آندروید نیست. اما شما میتوانید به جای داشتن سیستم عامل آندروید روی گوشی خود سیستم عامل اوبونتو را نصب کنید.همچنین دقت داشته باشید که هندست های قدیمی آندروید با سیستم عامل اوبونتو سازگار نیستند . حداقل ملزومات سخت افزاری برای این سیستم عامل بدین شرح میباشد:

پردازنده


۱GHz Cortex A9 processor

حافظه رم


۵۱۲MB-1GB of RAM

ذخیره داخلی


۴/۸GB storage

پشتیبانی MicroSD


باید پشتیبانی کند

پشتیبانی multitouch


باید پشتیبانی کند

مشخصات پیشنهادی نیز به این صورت میباشد:

پردازنده


Quad-core A9 or Intel Atom processo

حافظه رم


At least 1GB of RAM

ذخیره داخلی


At least 32GB of storage

پشتیبانی MicroSD


باید پشتیبانی کند

پشتیبانی multitouch


باید پشتیبانی کند

نرم افزار یک گوشی هوشمند با سیستم عامل Ubunto

سخت افزار یک گوشی اوبونتو تا حدی مناسب درنظرگرفته شده است اما نرم افزار چی ؟ به نظر شما شرکت Canonicial چگونه تجربه دسکتاپ سیستم عامل اوبونتو خود را روی گوشی های موبایل که از محدودیت هایی برخوردار هستند فراهم میکند.شرکت سازنده قصد قصد بهینه سازی صفحه نمایش در سیستم عامل خود با ارائه چهار Edge از صفحه را دارد تا تجربه ای واقعی یک سیستم عامل دستکتاپ را برای کاربران خود فراهم کند.

اجازه بدید تا نگاهی به جنبه های مختلف سیستم عامل اوبونتو داشته باشیم.

Lock screen به خودی خود دیگر یک صفحه قفل نیست به طوریکه دیگر مانع ورود شما به محیط سیستم عامل نخواهد شد مطمئنا صفحه قفلی که امنیتی گوشی شما را تامین کند وجود دارد البته اطلاعات زیادی را در اختیار کاربران قرار میدهد و به کاربران این اختیار را میدهد که برنامه مورد علاقه خود را در کمتر از آنی در صفحه home screen قرار دهند.در حقیقت lock screen تبدیل به یک صفحه خوش آمدگویی شده است همچنین شرکت سازنده این مورد را این طور توصیف کرده است :سیستم عامل ما با گرافیکی زیبا و قابلیت شخصی سازی که صفحه خوش آمد گویی گوشی شما را بسیار زیبا میکند پا به میدان گذاشته است.

همانطور که قبلا گفته شد شرکت Canonicial قصد دارد تا تجربه یک سیستم عامل دسکتاپ را روی گوشی ما فراهم کند برای این منظور ویژگی هایی را در نظر گرفته که این هدف را بیشتر به واقعیت تبدیل کند.از جمله این ویژگی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
The cloud

این شرکت با ارائه این سرویس قصد تجسم کامل یک سیستم عامل شبیه به دستکتاپ را دارد.
Digital Store

در حقیقت گوشی های پیشرفته امروزی بدون یک فروشگاه محتوای دیجیتالی مناسب که دسترسی به برنامه ها و دیگر منابع را فراهم میکنند ارزش زیادی ندارند.
Apps

گوشی های هوشمند اوبونتو هر دو برنامه های بومی و برنامه های وب مبتنی بر HTML5 را پشتیبانی میکنند.که تولیدکنندگان نرم افزار نیز مخیر در انتخاب این دو سبک برای طراحی برنامه های خود هستند.در مواردی که شما قصد طراحی برنامه یا تولید یک بازی با گرافیک بالا را در این سیستم عامل دارید شما مجبورید که از بسته نرم افزاری QML استفاده کنید .

در حال حاظر هیچ اطاعاتی درباره نحوه استفاده این شرکت از سیستم Store بر روی گوشی های هوشمند با سیستم عامل اوبونتو وجود ندارد مطمئنا این شرکت قادر نخواهد بود سیستم هایی مانند App Store یا Play Store را پیاده سازی کند اما حتما تدابیری برای راحتی کاربران برای دسترسی به برنامه های مورد نیاز خود اندیشیده است.به همان اندازه که کاربران این سیستم عامل بیشتر شود سیستم Store نیز پیشرفت خواهد کرد.

اگر روی کاغذ حساب کنیم پروژه سیستم عامل اوبونتو یکی از پروژه های بزرگ و جسورانست . به نظر شما آیا این پروژه پیروز میشود یا شکست خواهد خورد؟

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
با سلام خدمت همه بازدیدکنندگان محترم وبلاگ بزرگ پارازیت! از بازدید شما متشکرم! پارازیت هر روزه از سایتهای موبایلی معتبر همچون "جی اس ام،نارنجی،موبایلستان،فارنت،موبنا،ورد آی تی،گوشی شاپ و خبر.آی تی" آپدیت میشود و روزانه بیش از 30 مطلب جدید در این وبلاگ ارسال میگردد! دوستان محترم برای راحتی کار خودتان،لطفا در پارازیت ثبت نام کرده و به دلیل ازدیاد مطالب بهتر است از قسمت موضوعات،موضوع مورد نظر خود را انتخاب کنیند تا راحتتر به نتیجه خود دست یابید! امیدوارم لحظات خوبی را در پارازیت داشته باشید!
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    برند محبوب موبایل شما کدام است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 1249
  • کل نظرات : 32
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 137
  • آی پی امروز : 31
  • آی پی دیروز : 314
  • بازدید امروز : 97
  • باردید دیروز : 945
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 97
  • بازدید ماه : 13,258
  • بازدید سال : 77,519
  • بازدید کلی : 661,325